Croatia – o tara minunata

Zilele acestea am avut parte de niste experiente extraordinare legate de oamneii din Croatia. Am intalnit oameni foarte deschisi, dornici sa ne ajute. Dintre toate locurile vizitate pana acum aici am avut parte de cele mai frumoase experiente.

Am ajuns in urma cu 3 zile in Belisce si fiind seara m-am pregatit sa instalez cortul intr-un parc aproape de iesirea din localitate. In timp ce ma pregateam sa montez cortul a aparut un domn simpatic cu o masina si m-a intrebat ceva in limba croata. Am incercat sa fac schimbarea spre limba engleza dar fara succes fiindca el nu vorbea engleza, doar putina germana. Dupa vreo 10 minute de body language mi-am dat seama ca vrea sa ne ajute sa dormim la casa pe care el o are la 10 kilometri de Belisce si ca vrea sa ne duca cu masina pana acolo.

Am zis ca este o oferta foarte buna si nu am de gand sa o ratez, asa ca am acceptat. Pe urma totul a mers perfect, toate au inceput sa se lege, a venit din vecini o doamna care vorbea engleza si a fost translatorul nostru, o alta persoana s-a oferit sa aiba grija de bicicletele si bagajele noastre pana ne intoarcem, s-a facut un consiliu format din 5-6 persoane in jurul nostru, ne-au ajutat sa ne mutam bagajele, ne-au dat cateva informatii legate de traseul pe care vrem sa-l facem in continuare. Asadar am urcat in masina, am luat-o si pe sotia domnului care s-a oferit sa ne ajute, am oprit sa ne cumpere ceva de mancare, am oprit la un restaurant sa bem ceva inainte de a ajunge acasa, am mers chiar la un magazin din apropierea casei unde am dormit pentru a incerca inghetata din zona care este foarte renumita. Am stabilit si o ora la care sa ne intalnim dimineata urmatoare pentru cafea si micul dejun, cu un pix si o hartie comunicarea devine mult mai usoara :).

Ziua urmatoare ne-am intalnit la ora stabilita si ne-am hotarat sa mai stam o zi, zi in care sa vizitam locurile importante din acea zona. Am mers toata ziua cu masina , am vizitat 2 orase mai importante, am trecut pe la cateva muzee,  catedrale am mancat in oras la malul dunarii, a fost o zi superba. Seara am mers pana in Ungaria sa facem cumparaturi tot pentru noi fiindca acolo gaseam produse mai bune. Toata conversatia pe care am avut-o s-a bazat pe cateva cuvinte de baza pe care le-am prins din mers. A fost o experienta cu totul deosebita cu multe evenimente foarte placute. Am aflat multe informatii despre aceasta familie, si am ramas intelesi ca o sa vina la nunta in Romania :).

A fost cu adevarat o lectie de generozitate si ospitalitate, o zi excelenta petrecuta cu niste oameni foarte faini, pe care  i-am numit mama si tata din Croatia 🙂

4 Comentarii pentru acest articol

1. Monica si Mihai Spune :

Frumoase zile ati petrecut in Croatia, ne bucuram ca va simtiti bine si totul merge bine .Bafta in continuare si mai asteptam mesaje de la voi!

2. cretu Spune :

Uau …cat ma bucur sa aud vesti proaspete si bune despre aceasta calatorie,sa iti mearga deosebit de bine si in continuare sa iti faci *parinti*…:) prin toate tarile…spor maxim!!

3. Nelu Vint Spune :

Va salutam si va dorim calatorie placuta si cel de sus sa va poarte de grija prin felurite binecuvantari precum cea citita mai sus…spor la pedalat….

4. Cristian Spune :

E fain să mai citesc câte un articol aici. Felicitări!